השפעת ניהול בלוג על ילדים

אחרי קורסים לניהול בלוג למבוגרים שקצרו הצלחה מרובה, החלטנו במידעטק נהריה לפתוח קורסים כאלה לילדים במסגרת פעילות הקיץ, והיות שזה כבר המחזור השני של קורס לניהול בלוג ילדים שאני מעבירה,  יש לי כבר פרספקטיבה מסוימת מתוך מעקב שלי ומתוך תגובות הוריהם, על השפעת הבלוג על הילדים, מעבר לזה ראיינתי בלוגרים צעירים  ואף התייעצתי עם אנשי חינוך מקצועיים .

ניהול בלוג מלמד את הילדים את נושא התקשורת, כיון שהבלוג מחייב אותם  לא רק לכתוב פוסטים, אלא גם להגיב וליצור אינטראקציה עם ילדים אחרים.

על ידי איטרקציה זו לומד הילד את נושא השיתוף, הבלוג הופך ליומן אישי של הילד בו הוא יכול לשתף חוויות ובעיות אישיות,  שיתוף שעשוי לתת לילד לגיטימציה לרגשותיו, תחושותיו ובעיותיו, והבנה שהוא לא היחיד בעולם עם בעיה מסוימת ויש עוד ילדים שעוברים בעיות/חוויות כמוהו, הבלוג מהווה מקום "לשפוך את הלב" ללא ביקורת, ללא מחסומים, ללא עכבות,  הילד יכול לעבור תהליך תרפויטי , להגיע להקלה מעצם הכתיבה עצמה- בתנאי שאנו דואגים כמובן להזהירו ולעקוב אחרי כתיבתו, כדי להמנע מחשיפת יתר של פרטים אישיים שמא יפלו לעיניים לא רצויות, רגשותיו הגלויים לנו ינחו אותנו כאשר יהיה צורך בהתערבות של ההורים, או אפילו גורמים מקצועיים רלוונטים.

הבלוג יכול לספק סובלימציה , כלי לעידון התנהגויות ודחפים בלתי רצויים, ילד עם זעם ואגרסיות יכול לפרוק את דחפיו בפוסט, ולשתף ברגשותיו ילדים אחרים.

הילד יודע שהוא לא כותב למגירה, שהוא נקרא ברשת ולכן הוא יקדיש מחשבה בטרם כתיבה , וכך כתיבתו בבלוג תעודד אותו לפתוח המחשבה וליצירתיות,  לשיפור השפה, לשכלול מיומנות הכתיבה, להגדלת אוצר המילים, להמנעות משגיאות כתיב, להעשרת השפה, ואף להרחבת אופקים עקב רצונו להעשיר את כתיבתו הגלויה לכל.

כדי לנהל את הבלוג יזדקק הילד למיומנויות ברשת אליהם יחשף  ואותם ילמד, מיומנויות הכרחיות למאה ה-21.

מתוך העובדה  שהילד מנהל בלוג, הוא ירגיש חשוב, ילמד לקבל אחריות ויפתח יכולת ניהול פרויקט, יכולות שיביאוהו להעצמה אישית, לחיזוק הביטחון העצמי, להגשמה עצמית.

ילד, תוך כדי כתיבתו, עשוי להגיע למטא-קוגניציה- מימנות חשיבה ברמה גבוהה עם יכולת לבקורת עצמית, גם עקב השקעתו בחשיבה וגם כתוצאה מתגובות הגולשים באתרו.

ילדים מופנמים עשויים תוך כדי התפתחות והעשרת הבלוג להגיע לפתיחות.

מעבר לכל זה ניהול בלוג הוא תחביב לעסוק בו בשעות הפנאי, תחביב שלפי עדות תלמידי הצעירים מעניק להם כוח עקב הרגשתם שהם משפיעים ברשת, נותן להם סיפוק מעצם אהבתם לספר, לשתף ולעזור.

אם בקורסים לניהול בלוג לילדים שאני מעבירה, אצליח לגרום אפילו לחלק קטן מההשפעות החיוביות  שציינתי למעלה, אשרי וטוב לי. וכמו שציינתי באחד הפוסטים הקודמים שלי אשרי שזכיתי לשתף וללמד.

 

 

מודעות פרסומת

11 תגובות

  1. אילנה,
    הרעיון נפלא וחשוב.
    כמה מפגשים בכל קורס?
    אילו גילאים?
    המשיכי לעשות חיל 🙂

    • תודה אילנה
      ערכתי ארבעה מפגשים לבוגרי כתה ד' ומעלה, הילדים לא היו מוכנים לצאת להפסקה, ורצו להמשיך מעבר לזמן, בקשו עוד ועוד, כל כך נהניתי מהם.

  2. כל הכבוד אילנה !
    אין לי ספק שיהיו המון השפעות חיוביות על הילדים בעקבות הקורס שלך !

  3. תודה רבה שרה
    אני נוהגת לעקוב אחרי הבלוגים שלהם, וממשיכה לייעץ להם דרך המיילים ובספריה, לא פעם אני מופתעת מהיכולות שלהם.

  4. מאד יפה אילנה. זה משמח לקרוא שהילדים מתעניינים בכתיבת בלוג גם בעידן הפייסבוק.

  5. תודה בטי,
    הילדים ממש מקסימים, הם היו קשובים ו"צמאים" במפגשים, והמשיכו לפרסם פוסטים גם מביתם.

  6. […] את המפגש בהסבר קצר על קונקטוריםועל תרומתם לקידום הבלוג […]

  7. […] השנה!) ודניאל (אילנה שקולניק-בקל, תלמידה שהפכה למלמדת תלמידים שמלמדים הלאה…), לבלוג של ביילע, 'אמא של מתבגרים' (מנהלת ספריה […]

  8. […] ומדיה חברתיתאילנה שקולניק-בקל כתבה השבוע על השפעת ניהול בלוג על ילדים. ניהול בלוג מלמד את הילדים את נושא התקשורת, כיון שהבלוג […]

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: