• ארכיון

  • קטגוריות

  • Blog Stats

    • 7,353 hits
  • try{ clicky.init(18274); }catch(e){}

    Performancing Metrics

  • wordpress blog stats
  • מודעות פרסומת

ברומטר המסחר הצרכני Consumer commerce Barometer

מפרסמים ומשווקים יוכלו מעתה לבדוק שני פרמטרים שלא יכלו לבדוק עד כה, לאתר איזה אחוז מקהל היעד הצרכני שלהם מבצע סקר שוק באינטרנט לפני שהם רוכשים בפועל, ובעצם, לבדוק מה הסבירות  שצרכנים משתמשים באינטרנט כדי לבצע סקר ורכישה של מוצרים שונים. והפרמטר השני להעריך את התפקיד שמהווה הסקר המקוון  של הלקוח שהוא מבצע באינטרנט עד הרכישה בפועל, לעומת  שימוש וחיפוש במקורות מידע צרכניים אחרים  בין כל מיני מדינות, השוואה שאמורה  לסייע למפרסם להקצות את תקציב השיווק בצורה יעילה יותר.  בעבר כדי להבין את התנהגות הלקוח  היה צריך  או לאמוד, לשער,  או להשקיע משאבים רבים בעלויות גבוהות בהעסקת צד שלישי כדי להבין את התנהגות הצרכנים .

כיום את הפרמטרים האלה אפשר לבדוק בקלות הודות לכלי חדש שהשיקה גוגל ביוני 2010 בשיתוף עם ארגון לשכות הפרסום האינטראקטיבי  ברחבי אירופה

 The Interactive Advertising Bureau  – IAB ,
הכלי הוא ברומטר המסחר הצרכני

   (CCB – Consumer commerce Barometer)

      כלי אינטרנטי חינמי, שעושה שימוש בנתוני חברת המחקר הבינלאומית TNS   חברת טיילור נלסן סופרס היא חברה בריטית המספקת נתוני מדרגים ל-75 מדינות והיא מציעה נתוני רייטינג בחתכים שונים, ביניהם חתכים דמוגרפיים וחתכי גיל, באמצעות סקרים ומחקרים.

ברומטר המסחר הצרכני יעזור לכל מי שעוסק בתעשיית הפרסום הדיגיטאלית להבין ולהשוות דרכי התנהגות שונות של צרכנים בהתחשב בשוק ובסקטור.  הכלי פעיל נכון לעכשיו  ב-27 מדינות, ישראל, אנגליה, אוסטרליה,  אוסטריה, בלגיה, צ'כיה, מצרים, פינלנד, דנמרק נורבגיה, שבדיה, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, אירלנד,  איטליה, הולנד, ניו – זילנד, פולין, פורטוגל, רוסיה, דרום אפריקה, ספרד, שוויץ, תורכיה, ושבע האמירויות הערביות  המאוחדות  (אבו דאבי, עג'מאן, דובאי, פוג'יירה, ראס אל-ח'ימה, שארג'ה ואום אל-קיוין). עושה פילוח לפי ארצות, גיל, מגדר הצרכן, וכמה שימוש עושה הצרכן באינטרנט, אח"כ  מאפשר סינונים על פי 36 קטגוריות של מוצרים: כלי רכב שמתחלק לשתי תת קטגוריות, חבילות טובין שמתחלקות לשלוש תת קבוצות (מוצרי בריאות, מכולת, וקוסמטיקה), פיננסים שמתחלקים לשלוש תת קבוצות, מוצרי מדיה שמתחלקים לשלוש, קמעונות שמתחלקים ל-12 תת קטגוריות, טכנולוגיה ל-9 וטיולים/תיירות שמתחלקים לארבע. בהמשך יש שאלות למחקר שמתחלקות לשלוש אפשרויות : התנהגות רכישה, התנהגות מחקר, ותפיסת הקניות ברשת של הצרכן. שנפתחות כל אחת לתת קטגוריות שאף הן נפתחות לתת קטגוריות. כך מעל 40 שאלות עבור בדיקת המפרסמים . הנתונים שעליהם מבוסס הכלי יעודכנו מדי שנה כדי להישאר מעודכנים ביחס להרגלי הצרכנים, ולזהות מגמות בשוק.

 בדקתי את הכלי והנה כמה דוגמאות, קנו בישראל ברשת ספרים  6% נשים בגילאי  55 ומעלה לעומת 12% גברים  בגילאי 14-34 שנים .  בדקתי גם עבור מצלמות דיגיטאליות אותן רכשו ברשת גילאי 14-34 גברים ונשים כאחד 41%. אפשר להשוות איזה אחוז מקהל היעד מבצע סקר באינטרנט ורוכש בחנויות לא מקוונות, לעומת מבצעי סקר ורוכשי המוצר באינטרנט,  איזה אחוז מבצע סקר וגם רוכש את המוצר אופליין ועוד. התוצאה מובאת כגרף ובגיליון אלקטרוני, לבחירת הבודק.

   לאחר שהתפעלתי מהכלי ושמחתי בשמחת המפרסמים והמשווקים, וקיוויתי עבורם שאכן הכלי הזה אמין, לא יכולתי שלא לחשוב על אותם אלה שיפסידו מהקדמה הזאת, על אותו צד שלישי שהתפרנס מהסקר והחקר והמדגמים עבור המפרסמים והמשווקים.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: