• ארכיון

  • קטגוריות

  • Blog Stats

    • 7,814 hits
  • try{ clicky.init(18274); }catch(e){}

    Performancing Metrics

  • wordpress blog stats

הרשת הסמויה והרשתות החברתיות לשרות המודיעין התחרותי

מודיעין תחרותי הוא מעקב אחרי המתחרים כדי ללמוד את דרכם ומעשיהם במטרה לנצח בתחרות בין העסקים. המודיעין התחרותי עוסק בסביבה החיצונית של הארגון ובמסגרתו נעשית פעילות מודיעינית של איסוף חומר ובדיקת ביצועי החברות המתחרות כוונותיהם, דרכי פעולתם, יכולותיהם וחולשותיהם. עוקבים אחרי התרעות על מוצרים חדשים, מוצרים חלופיים, מיזוגים ורכישות, טכנולוגיות חדשות וכו'. כדי שהחברה תוכל להגיב על כל חידוש והתפתחות של המתחרים ולשמור על יתרון תחרותי מולם. יש לציין שהמודיעין פועל בצורה אתית ובצורה חוקית.
לאינטרנט הסמוי חשיבות רבה במודיעין תחרותי. המודיעין התחרותי לא יכול להתקיים בלי להיעזר ברשת הסמויה כי רק כך הוא יגיע למידע נכון ואמין. לצורך כך עליו להשתמש במנועי חיפוש מסוגים שונים ולאו דווקא הגלויים, עליו להיכנס לאתרים מקצועיים רלוונטיים שם ימצא המידע האמין ביותר. מנועי החיפוש המוכרים והגדולים זמינים רק לקצה הקרחון.והרי למדנו כבר שמעט מאוד מהמידע הקיים ברשת האינטרנט יכול להימצא בעזרת אותם מנועי החיפוש. החומר הטוב ביותר נמצא באותם מקומות אשר מנועי החיפוש הגדולים אינם מחפשים בהם. בנוסף על כך בחברות קיים מידע רגיש שהחברה אינה מעוניינת להביאו לנחלת הרבים. בעזרת האינטרנט הסמוי אפשר לאתר למשל טעויות אנוש שגורמות למסמך מסוים להיות זמין ברשת הסמויה, עובדים, מפיצים או ספקים אינם מודעים תמיד לרגישות של מידע עסקי. קובץ שהועלה לתיקייה לא נכונה, יכול להיות ללא ידיעת העובד פתוח למי שיודע לחפש את המסמך בדרך נכונה. לפעמים, מסמך שמיועד להגיע רק ללקוחות החברה או למפיצים ולא אמור להיחשף על יד הקהל הרחב ובודאי שלא על ידי מתחרים מוצא את דרכו לרשת האינטרנט הסמויה.
כאשר החוקרים במודיעין התחרותי עושים מלאכתם נאמנה הם עשויים להביא לחברה שלהם מידע בלעדי על המתחרים ובכך להיות תמיד במיטבם ולנצח בתחרות.
הרשתות החברתיות מאפשרות להגיע למידע על תוכניות העסקה, מימון, פיתוח ,שיווק ומכירות של עסקים וחברות, מחקר ופיתוח, ייצור, ניהול ידע, תמיכה טכנית, אוהדים ועוד. למשל, כאשר ארגון או עסק מפעיל טוויטר כדי לשמור על קשר ישיר ומהיר עם לקוחותיו, החומר ה"מצויץ" המעודכן בין הלקוחות והעסק יכול לשפוך אור על הארגון העסקי, התנהלותו ואף על מצבו לפי משוב הלקוחות. עסק הרוצה לשווק את עצמו ירבה לפרסם ברשת החברתית ודרכו יוכלו הלקוחות ללמוד על הארגון. הרשתות החברתיות מסייעות לשמירת קשרים הנחוצים לארגון כדי לקיים ולפתח את הפעילות העסקית שלו. הרשתות החברתיות מאפשרות לארגון שיתופיות, מהירות הפצה, נגישות וכמות תוכן . רשתות חברתיות נותנות לעיתים מענה לצורכי גיוס עובדים. הקלקה על השם (אם הוא ברשת) ובדיקת הרקע שלו. אך הרשתות החברתיות הופכות גם כר פורה למודיעין התחרותי שיכול לעקוב אחר מצב מתחריו.ככל שהארגון יותר גדול יהיה עליו יותר מידע, המתחרים יוכלו "לדוג" עובדים שעזבו את הארגון ולגייס אותם לעבודה. אפשר לראות מי בחברה הכי פופולארי ולהגיע עליו גם לצרכי שיתוף. אפשר לראות לעיתים את איכות העובדים לפי הרקע המקצועי/אקדמאי שלהם.

כתיבת תגובה